Fredag kväll


Jaha, då sitter man här igen då :P... Sitter och tittar på "Singing bee", ett program jag igentligen inte tycker om men fanns inget bättre så det står på i bakgrunden medans jag sitter vid datorn :)..
Har varit en kanon dag! :D Jobbade i stallet på förmiddag och så gick jag med Cassini.. Mellan två och tre kom Linda så då gick jag ut och hjälpte henne att mocka, fodra unghästarna och så tog jag och Hege in hästarna sen.. Innan vi tog in hästarna hjäpte jag Hege med att ta kort när hon red Costa sen red vi Torden och Lucky samtidigt på ridbanan :)..
Lucky gick kanon bra idag!! :D Var superkul att rida, han var jätte fin i båda varven, han brukar annars vara ganska motsträvig och köra ut högerboken i högervarvet men idag gick han kanon fint! :) Det börjar arta sig! :)
Blev även väldigt glad när jag fick höra att Anna hade bett Julianne hälsa att hon tyckte att jag ridit Lucky jätte bra den här tiden jag varit här! :) Hon sa till Karoline och mig, när vi var på Blixland, att hon tyckte att han såg mycket mjukare ut än i Januari när han var med och tränade sist :)..  Så det var kul att höra då det bara är jag som ridit honom sen dess i stort sett :).. Men att hon sen även bett Julianne att hälsa att jag ridit honom väldigt bra var så himla kul att höra! :D
Har ju ändå ridit i ganska många år men dom gånger jag fått bekräftat att jag faktiskt gjort rätt, är duktig är ganska få gånger :(.. Så när någon frågar mig har jag väldigt svårt att säga om jag är duktig.. Har aldrig fått några tävlingsframgångar eller något sådant som bevis på att jag faktiskt är duktig.. När jag var nere i Skåne red jag aldrig särskillt mycket, och när jag väl red var jag väldigt ringrostig då jag inte ridit på väldigt länge! Så hann jag aldrig att visa vad jag verkligen går för..
Kommer på en gång då jag vet att jag kände att jag faktiskt gjort rätt och varit duktig, det var när Maria i Bjärka red Solle (mitt halvblod jag hade).. Det var då bara jag som ridit honom dom senaste 4 åren så jag sa till henne att var beredd på att han kanske inte är så välriden och känslig med tanke på att bara jag ridit honom.. Men efter att honom ridit honom var hon jätte glad och tyckte att han var jätte känslig och fin :)..
Nej nu måste jag sluta skriva om honom, känner tårarna bränna bakom ögon locken så fort jag börjar tänka på honom..
Saknar honom verkligen något grymt! :'(


Nej nu ska jag ut och kvällsfodra..
SOVMORGON imorgon, så länge jag vill!! Guu så skönt! :D
Hörs imorgon, ha de fint..


-Frida

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: jo de kommer säkert gå bra. Men man måste ju ändå tänka på att de kan gå fel. Och då är de ju inte så kul att ha köpt på sig en massa och bara sitta här med alla saker.

Postat av: Malin

Den där var bra, livet är en dans... Fast jag själv skulle nog skriva. Livet är en dans på rosor, då och då trampar man på en jävligt vass tagg:) men de är ju så jag ser de.. Alla ser ju olika:)

2009-04-04 @ 11:25:57
URL: http://mulllis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback