Min bil

Läste precis Emelies blogg vilken fick mig o tänka på min bil! Den har inte varit billig kan jag säga!
-Började me när jag haft bilen i typ en vecka, Sandra o jag var i stan, råkade köra in i ett räcke så fick insidan intryckt på bilen :(.. Där blev det självrisken jag fick betala..
-Sen var de lambdasonden som gick sönder, kommer inte ihåg va de kosta men blev en kostnad de me..
-Stenskott så hela rutan sprack, så då fick jag byta ruta, tror de blev självrisken jag fick betala då..
-Sen parkeringsböter, 300 kr i norge (så lite mindre i svenska kronor :P)..
-Fortkörningsböter, 1500 kr (på 34:an mellan lkpg- rimforsa på väg hem från norge)..
-Fortkörningsböter 2000 kr (kamera, där jag dessutom blev osäker på vilken hastighet det var och hann inte bromsa, på väg till norge)..
-Sen råkade jag köra in i en bakifrån (spöregn så det var väldigt dålig sikt, på väg hem från norge), fick byta höger framskärm plus att Jocke också fixade rosten på bakluckan så där blev det självrisken igen..
Min självrisk ligger på 5000 kr tror jag så sammanlagt har jag fått betala självrisken 3 ggr (15000kr).. Samman lagt har min bil/körning med min bil kostat mig ca 20 000 kr på 2 år knappt! Kan säga att kommande år hoppas jag veeerkligen inte att dom kommer bli lika dyra! :)


Ska verkligen bli super kul att gå ut me Malin i helgen, så himla länge sen.. Får se om vi får med oss ngn mer eller om det bara blir vi två :)..


Åh, vad jag önskar att jag kunde ha klänning! Hittar såå många fina som jag skulle vilja ha!! Måste verkligen ta tag i bantningen på riktigt nu!! :(



Tänk om man såg ut som den är skönheten tex :)..





Nej nu blir de nog snart kvällsmat här skulle jag tro.. Sen blir de tv resten av kvällen, imorgon skulle jag tro att jag åker till mormor o morfar o hälsar på lite..







-Frida

 
Oj, glömde visst publicera inlägget :P.. har iaf ätit kvällsmat nu, amerikanska pannkakor blev de! Mumma! :) Så nu blir de tv resten av kvällen :)...


Kommentarer
Postat av: mlicarlsson

haha oj , min självrisk på 1500 känns plötsligt gratis ;) haha.. faan vad olyckor du varit med om:O ska iof lägga till 500kr , för jag ville ha en bättre stereo =)

2009-10-14 @ 22:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback